Vi utvikler for våre kunder og Micrologs fremtid

Å jobbe med teknologiske fremskritt handler om å skape morgendagens løsninger. Hva vil vi egentlig trenge? Hvor kan vi gjøre livet enklere for mennesker? Kittikorn Detnoi og Tor Niklas Strøm utgjør to tredjedeler av dagens utviklingsteam hos Microlog. Sammen jobber de daglig med forespørsler og spørsmål fra kunder som ønsker en enklere hverdag, og som et progressivt utviklingsteam er veien fra forespørsel til ny funksjonalitet ofte kort.

En hverdag med store muligheter.

En av de viktigste nylanseringene er en «miniversjon» av de større betalingsautomatene du kan finne på legekontorer over hele landet i dag. – Da vi startet fikk vi utdelt noen mindre versjoner av maskinvaren slik at vi kunne bli kjent med programvaren og hvordan betalingsautomatene fungerer i praksis, sier Tor Niklas, – og gjennom dette arbeidet har vi samtidig utviklet en versjon som vi nå gjør tilgjengelig for våre kunder.»

De nye bærbare betalingsterminalene gir samme mulighet til å velge betalingsmåte, med alternativer som spenner fra kort, Vipps eller faktura, men er tilpasset mindre helseinstitusjoner. Betalingsterminalen er utstyrt med berøringsskjerm, noe som gjør den enkel å bruke. – I dag kjøper eller leier du den større versjonen, men det er både plasskrevende og relativt dyrt for mindre anlegg. Den mindre, bærbare versjonen er derfor ideell for helseorganisasjoner med få ansatte, eller som for eksempel reiser for å se pasienter, forklarer Tor Niklas Strøm.

De mindre automatene kommuniserer naturligvis like godt med ulike journalsystemer som de større, og de er en utmerket måte å teste om en betalingsautomat er den riktige avgjørelsen for et helseinstitusjon.

«Kanskje en av de aller beste sidene ved å jobbe her er hvordan jeg hver dag kommer til å jobbe med alle stadier av utviklingsprosessen, og hvordan jeg faktisk kan gjøre en forskjell. Å følge et produkt eller en tjeneste fra det øyeblikket forespørselen eller ideen mottas, til vi lanserer, er både morsomt og givende.»
– Tor Niklas Strøm

Tryggere parkering.

Ikke desto mindre jobber Microlog ikke bare med helsetjenester. Per i dag leverer de også automater for gavekortkjøp, heiskort, parkering og ulike former for billettsalg. I nært samarbeid med blant annet Vipps legger de til rette for enkel og sømløs betaling for flere av hverdagens både mindre og større oppgaver.

De er nå også med på å gjøre parkering tryggere for bileiere over hele landet. «I samarbeid med en av våre kunder har vi brukt mye av den siste tiden på å utvikle funksjonalitet som lar brukeren låse parkeringsplasser i bestemte perioder av døgnet, samtidig som bileiere kan hente bilen når det passer dem. – uavhengig av stengetiden.» Kittikorn og Tor Niklas forklarer; «Ved å bruke en skjerm plassert utenfor parkeringsplassen vil enhver som har parkert der kunne få tilgang til sitt eget kjøretøy ved å taste inn registreringsnummeret til bilen. På den måten slipper du lenger å forholde deg til åpningstider eller en tredjepart for å låse opp parkeringsplassen når bilen først er parkert der. Dette gir både de ansvarlige for parkeringsplassen og bileierne en ekstra trygghet for bilens sikkerhet.»

Løsningen er utviklet etter at en av Micrologs kunder begynte å snakke om hvor fint det ville være å sikre parkeringskunder bedre gjennom låste parker. Og nå er dette mulig – takket være et lite utviklingsteam på et kreativt kontor på Langhus.

«Vi er veldig glade for at vi ble med i Microlog nå som selskapet virkelig har begynt å vokse. Det er så mye som skjer nå – og vi får ta del i utviklingen!»
– Kittikorn Detnoi

Og utviklingen stopper ikke her.

Det er mange flere nye og uoppdagede prosjekter og utviklingsmuligheter der ute som bare venter på teamet hos Microlog.

Velg hvilket skjema du ønsker å fylle ut