Stasjonsgata Legekontor: Fornøyd kunde av Microlog

Med fokus på kunden og deres brukeropplevelse er fornøyde kunder viktig for Microlog. Stasjonsgata Legekontor er et av legekontorene som bruker Micrologs betalingsløsning, og de forteller at de har hatt veldig god erfaring med både produkt og support så langt.

Behovet for en integrert betalingsløsning

Hanne Warlo Borgen fra Stasjonsgata Legekontor forteller at de i starten av året bestemte seg for å gå over til Micrologs betalingsløsninger. De har ikke angret på denne avgjørelsen i etterkant. «Vi har tre fastlegepraksiser, en vikarlege og en turnuslege, samt to helsesekretærer, så det var viktig for oss å finne en god løsning som alle kan bruke, uavhengig av datakunnskaper. Vi har nå brukt Microlog i et par måneder, og synes det fungerer bra, sier Borgen. Grunnen til at legekontoret bestemte seg for å se etter en ny betalingsløsning var at de byttet journalsystem, og at deres tidligere leverandør ikke var integrert med deres nye journalsystem. – Da vi endret systemet, ønsket vi noe som var enklere å administrere for resepsjonspersonalet, siden det er de som gjør det meste av det praktiske rundt betalingsautomaten, sier Borgen.

Gode og praktiske løsninger er viktig

Da Stasjonsgata Legekontor begynte å se etter andre betalingsløsninger, kom de i kontakt med Microlog gjennom en anbefaling fra deres journalsystem, WebMed. Til syvende og sist var Microlog det naturlige valget, blant annet fordi Microlog og WebMed kunne integreres på en god og enkel måte. – Systemet er enkelt for pasientene å bruke, samtidig som det er enkelt for oss å administrere digitalt, for eksempel ved å sende ut skader, trekke krav og korrigere beløp, sier Borgen.

Et system som er enkelt å administrere selv

Legekontoret sier at de er spesielt fornøyd med integrasjonen mellom betalingsløsningen og journalsystemet, da det sørger for at alt fungerer bra i deres datasystem. I tillegg til funksjonaliteten knyttet til selve betalingsløsningen, forteller Borgen at de også har hatt god erfaring med støtte fra Microlog. «Vi var blant annet i kontakt med dem i oppstartsfasen, og hadde god erfaring med det, men det meste gjør vi selv. Det har vært mye mindre kontakt med support nå enn det var med vår forrige leverandør, sier Borgen. Videre sier hun at de setter pris på at systemet er enkelt å administrere, og at de kan fikse det meste i portalen sin selv. Personalet i resepsjonen har også god erfaring med systemet, og forteller at de har vært godt fornøyd med Micrologs support de gangene de har vært i kontakt med dem.

Velg hvilket skjema du ønsker å fylle ut