Forenkling av operasjoner: Microlog forbedrer A-Medis pasienttjenester

Micrologs nyeste samarbeidspartner er A-Medi, en privat spesialistklinikk med fokus på helhetlige helsetjenester, lokalisert i Asker utenfor Oslo. Rett før påske installerte de to betalingsterminaler fra Microlog, som har hatt mye å si for både effektivitet og pasientbehandling i deres virksomhet.

ET VINNENDE SYSTEM

Vi har ikke hatt betalingsterminal før, sier Dina Grinde, daglig leder, lege og medeier i A-Medi. Hun forklarer videre at selskapet var av den oppfatning at personlig service med betaling fra legesekretær i mottak var bedre for pasientene deres. Men sekretæren kan være opptatt med å ta blodprøver eller betjene pasienter på telefonen. I tillegg kan flere personer være ferdige med legen samtidig.

Etter hvert så Dina og hennes kolleger at dette var en dårligere tjeneste enn å tilby sine pasienter å betale gjennom automatiske terminaler. Nå slipper du å stå i kø foran resepsjonen.

FLEKSIBEL LØSNING I TO ETASJER

En annen grunn til at A-Medi bestemte seg for å installere betalingsterminaler var å utvide kapasiteten til klinikken, med flere leger i to etasjer, i motsetning til tidligere da de hadde færre kontorer i én etasje.

Vi trengte to betalingspunkter, slik at pasientene skulle slippe å gå frem og tilbake mellom etasjene.

Som følge av utvidelsen sto valget mellom å ansette en annen legesekretær, eller tenke nytt ved å installere to betalingsterminaler. Pasienter kan fortsatt betale i resepsjonen om du ønsker det, men nå er oppfordringen å bruke automatene.

Dette er mye enklere for alle parter, understreker Dina.

BLE ANBEFALT MIKROLOG

Dina forteller at erfaringen og samarbeidet med Microlog er veldig bra, og fungerer bra. De ble anbefalt Microlog av deres leverandør av et journalsystem for helsespesialister.

Vi er avhengige av at betalingssystemet samarbeider med journalsystemet, og Micrologs maskiner snakker med journalsystemet vårt på riktig måte.

Leverandøren kunne fortelle A-Medi at Microlog er et skikkelig og pålitelig selskap som leverer det de lover. Og kunne tilby akkurat de tjenestene klinikken var ute etter.

Selv om vi er en helt privat klinikk, er vi også leverandører på områder som hjerteundersøkelse og ortopedisk kirurgi i forhold til fritt behandlingsvalg, som innebærer avtaler med det offentlige helsevesenet.

Systemet til Micrologs maskiner legger til rette for betaling av egenandeler i denne sammenheng.

FORNØYD MED FUNKSJONER OG FORDELER

Dina forteller fornøyd at betalingsautomatene er plassert på venterommet i hver etasje. De er hvite og diskrete, de tar ikke mye plass, og på skjermen gjør A-Medi seg synlig med sin logo.

Det ser pent og dekorativt ut, og gir maskinen et personlig preg. Med logoen blir de en del av interiøret. Og fremfor alt er de enkle å bruke.

Dina forteller at klinikken fortsatt ikke har fått et eneste spørsmål om hvordan de skal brukes. I tillegg er det svært ressursbesparende for de som jobber ved klinikken. Det frigjør også mer tid i løpet av arbeidsdagen, sier Dina.

Hos oss hender det ofte at legesekretærens arbeidstid er over og vedkommende har reist hjem før siste pasient har forlatt legekontoret. Da kan pasienten kun gå direkte til betalingsautomaten.

Maskinen vil etter hvert inkludere en ankomstregistrering, hvor det markerer at pasienten har kommet til avtalt tid. Denne funksjonen aktiveres så snart journalsystemet gir støtte for det til Micrologs systemer. Da slipper pasientene å stå i kø i resepsjonen og vente på service.

Alt i alt sparer ordningen mye tid og ressurser, og vi er veldig fornøyde, både med samarbeidet og tjenestene Microlog har gitt oss, avslutter Dina.

Mariann, salgssjef for helse i Microlog, sier at de er svært opptatt av god støtte til våre kunder. De jobber etter en etisk modell, hvor legen selv bestemmer pengestrømmen, og hvor alt går direkte til egen konto.

Spesielt fokuseres det på helsesekretæren, da de vanligvis er i frontlinjen. Det er mulighet for oppgjør direkte til konto innen 24 timer, og det er enkelt å slette og endre fakturaer og krav på Vipps. Pasienten kan velge å betale for sin konsultasjon gjennom Vipps, kort eller faktura, og et effektivt rapportsystem forenkler oversikt og behandling av eventuell faktura, samt tilgang til fullstendige rapporter.

Vi er svært opptatt av fornøyde kunder og tar etiske hensyn i forhold til pasient og legesenter. Våre mange gode referanser er vårt viktigste argument.

Vi ønsker A-Medi hjertelig velkommen til oss!

Velg hvilket skjema du ønsker å fylle ut