Strömstad kjøpesenter hjelper kundene med å finne den perfekte gaven

Det er mange måter en bedrift kan nå sine kunder på, og med et økende antall bedrifter i markedet har det blitt viktigere enn noen gang å nå de rette kundene med riktig budskap. Gjennom sine kreative løsninger har Strömstad Shoppingcenter hjulpet mange kunder med å finne den perfekte gaven til de de bryr seg om. Senterleder Mia Danielsson forteller at de ser gode resultater av markedsføringen av gavekortene deres fra Microlog-gavekortautomatene.

 

 

Et viktig selvhjelpsverktøy.

I tillegg til å være senterleder er Danielsson også ansvarlig for markedsføringen av senteret. Da de bestemte seg for å begynne å selge gavekort, gjorde Danielsson sin egen research og så på flere alternativer og leverandører. Hun kom etter hvert i kontakt med Microlog.

 

«Vi har både fysiske gavekort som kan kjøpes gjennom gavekortautomatene, og gavekort som kan kjøpes på nett gjennom nettbutikken vår. Det var viktig for oss å ha begge alternativene!»

— Mia Danielsson

 

Danielsson er også den som har jobbet med den kreative markedsføringen, og hun synes det er viktig å hjelpe kundene med å løse problemene på en enklest mulig måte.

«Jeg synes det er spennende å jobbe med markedsføring, og det er viktig å tørre å tenke utenfor boksen. Jeg ser på gavekortautomatene som et selvhjelpsverktøy, og det er derfor viktig å hjelpe kundene våre, forklarer Danielsson.

 

Mer enn bare en salgsautomat i hjørnet.

Denne måten å tenke på har resultert i en spesialdesignet vegg bak gavekortautomaten, med sitater som "hva leker du med som tenåring?" og «hva gir du til en som allerede har alt?», for å illustrere verdien av et gavekort. Videre har senteret fokusert på et komplett tema, blant annet gjennom blant annet komplementerende klistremerker på gulvet, som viser vei til automaten.

«Vi ville ikke bare ha en automat i hjørnet, men vi ville ha en skikkelig plass til den. Vi har derfor også belysning på veggen, slik at den lett kan sees når du kommer inn i sentrum, sier Danielsson.

I tillegg har de laget en video hvor Danielsson forteller om gavekortautomaten og mulighetene ved kjøp av gavekort. Denne videoen ble lagt ut sammen med en QR-kode, slik at kunder som ser videoen og andre annonser enkelt kan gå til nettsiden og nettbutikken.

 

 

«Det skal være enkelt for våre kunder å kjøpe disse gavekortene, fordi vi ønsker å gjøre det enkelt for dem å løse problemene sine.»

Henvender seg til en stor målgruppe

Alle butikkene på senteret har utstilling for gavekort, og senteret tilbyr også personlige hilsener til gavekortene. 
Danielsson sier at de har sett gode resultater av denne samlede innsatsen, spesielt under pandemien.

«Det som har vært spesielt interessant med disse gavekortene er at vi er et veldig mangfoldig kjøpesenter, med mange forskjellige typer butikker, som gir oss en stor og variert målgruppe. Vi vil derfor gjøre det klart at du kan kjøpe disse gavekortene til både barnebarn og bestemor, sier Danielsson.

Velg hvilket skjema du ønsker å fylle ut