På et travelt legekontor i en akkurat passe stor kystby er det mye å holde styr på i hverdagen. Likevel er det alltid en ting som kommer foran alt annet; pasientene. Og med det som hovedfokus er det viktig å ha de rette hjelpemidlene med seg på laget. Etter flere forsøk har Horten Legesenter nå funnet sin løsning og Microlog er en av lagspillerne!
Alle gode ting er tre
Britt Jørstad Bryne er en av tre fastleger ved Horten Legesenter og for henne og hennes kolleger har det vært en del prøving før de endelig fant det systemet som passet best for dem. «Vi har testet omtrent alt av EPJ-systemer,» forklarer hun, «og også flere betalingssystemer knyttet opp til det journalsystemet vi har nå. Microlog er vårt tredje forsøk, så du kan godt si at vi har ganske bred erfaring nå!»
Når viktige systemer ikke fungerer optimalt på et legesenter er det mange ting som kan gå galt. For Bryne og hennes kolleger var det derfor viktig å bytte raskt da de innså at systemene de satt med ikke leverte. «Det skjedde rett og slett litt akutt kan du si, og da var bare Microlog der – selv om det var midt i julestria. Vi fikk systemet opp umiddelbart og etter bare noen uker var automatene på plass, det var rett og slett utrolig effektivt og greit.»
Microlog har gitt oss ekstremt god service og et system som fungerer veldig bra!
Enkelt, ryddig og oversiktlig
I det daglige er det sekretærene og pasientene som har mest med både automater og systemer å gjøre. Britt J. Bryne opplever at sistnevnte er svært fornøyde de mange ulike betalingsalternativene som gjør det så enkelt å få gjort opp med en gang og dermed slippe gebyrer og fakturaer. «I hverdagen gir dette oss en bedre service ut mot kundene våre samtidig som det er svært ryddig rent regnskapsteknisk. Vår regnskapsfører kan nå hente lister rett ut fra Microlog sine sider, noe som fører til at de ikke en gang trenger å ta kontakt med noen inne hos oss. Det kan jo ikke bli så mye enklere enn det!»
Helsesekretærene kan også gjøre endringer og bistå pasienter direkte. «Noen av dem har vært hos meg i over 10 år og nå har de Microlog sin side oppe til enhver tid sånn at de kan følge med og justere betalinger og fakturaer enkelt om det er behov for det.»
Horten Legesenter står nå overfor en utvidelse og en ny hverdag som et kommunalt kontor på sikt. «Også her har Microlog vært med og hjulpet oss masse allerede,» fortsetter Bryne og avslutter med tre tydelige grunner til hvorfor hun ville valgt Microlog igjen; «Man skal velge Microlog om man er opptatt av service, fleksibilitet og brukervennlighet!»
Og bedre attest kunne vi strengt tatt ikke bedt om…