Flere år med pandemi har for mange bedrifter åpnet øynene deres for viktigheten av et godt og velfungerende kundetilbud over nettet. Utviklingen innenfor e-handel har de siste årene økt betraktelig, og det samme har etterspørselen for produktene fra Microlog. Chief Product Owner hos Microlog, Eva Åberg, forteller at det er en spennende og lærerik reise Microlog har vært gjennom de siste årene.
«Vi har nå lansert over 100 webshops, i Sverige, Norge, Finland, England og Irland, og vi ser en økning i fortjenesten til de sentrene som har valgt å legge til en webshop i deres kundetilbud», sier Eva Åberg, ansvarlig for alt innenfor gavekort hos Microlog.
Videre forteller Åberg at kundene som har benyttet Microlog til å sette opp sine webshops, øker fortjenesten sin med et sted mellom 15 og 20 prosent i snitt. Selv om det er viktig at kundene selv har fokus på konsekvent og kreativ markedsføring av sine webshops, er det også viktig at webshopen i seg selv er så bra som mulig.
«Disse webshopene er tilgjengelige hele døgnet rundt, man kan bestille gavekort når man selv ønsker og deretter selv bestemme når mottakeren skal få det. Videre integreres webshopen fullstendig med senteret sin egen hjemmeside», forteller Åberg.
Med gode løsninger for en sømløs kundeopplevelse med intuitivt oppsett vil det være enkelt for kunden å anvende webshopen, samtidig som senteret får mulighet til å tilpasse den til sitt eget design og sitt varemerke. Dette aspektet av netthandel har vært viktig for bedrifter under pandemien, men Åberg påpeker at mange bedrifter også har vært flinke til å tenke fremover.
«Vi ser at det er mange sentre som har passet på under pandemien. Det at pandemien nå mer eller mindre er over, gir sentrene nye muligheter til å markedsføre og drive trafikk. Mange har flyttet eller komplettert sitt tilbud gjennom å legge til webshops fra oss i Microlog, for å gi sine kunder bedre handlemuligheter. Det er fortsatt like viktig», forteller Åberg.
På tross av en enorm vekst og stor suksess i en rekke land de siste årene, forteller Åberg at Microlog har et konstant fokus på å utvikle seg. Det er viktig for dem å møte kundene deres der de er, og de jobber derfor kontinuerlig med å utvikle produktet.
«Vi jobber hele tiden med å utvikle webshopene med nye funksjoner og nye måter kundene våre kan dra nytte av den på. Microlog står aldri stille, og vårt produkt er under konstant utvikling», legger Åberg til.
Som de fleste bedrifter som gjør det bra i et konkurransepreget marked, vil ikke Åberg røpe alt de har planlagt for tiden men att en ny add-on funksjon finns tilgengelig, så kunder kan kjøpe gavekort till flere mottakere samtidig, er en vesentlig mulighet som forespurts under en lengre tid. Hun forteller likevel at det kommer til å komme flere forbedringer allerede denne høsten, som vil gi kundene deres nye muligheter.
«Vi hører mye på kundene våre, som tross alt er de som bruker webshopen, for å finne ut av hva slags kommentarer de har og hvordan vi kan forbedre oss», sier Åberg.
Har du lyst til å høre mer om vår webshop eller har spørsmål er du velkommen til å kontakte oss.