Stasjonsgata Legekontor: Fornøyd kunde av Microlog

bilde viser en kortautomat

Med et fokus på kunden og deres brukeropplevelse, er fornøyde kunder viktig for Microlog. Stasjonsgata Legekontor er et av legekontorene som benytter seg av Microlog sin betalingsløsning, og de forteller at de har hatt en veldig god opplevelse med både produktet og support så langt.

Behovet for en integrert betalingsløsning

Hanne Warlo Borgen fra Stasjonsgata Legekontor forteller at de i starten av året bestemte seg for å gå over til Microlog sine betalingsløsninger. Denne avgjørelsen har de ikke angret på i ettertid. «Vi har tre fastlegehjemler, en vikarlege og en turnuslege, samt to helsesekretærer, så det var viktig for oss å finne en god løsning som alle klarer å bruke, uavhengig av datakompetanse. Vi har nå benyttet Microlog i et par måneder, og synes at det fungerer bra», forteller Borgen. Bakgrunnen for at legekontoret bestemte seg for å se etter en ny betalingsløsning var at de byttet journalsystem, og at deres tidligere leverandør ikke var integrert med deres nye journalsystem. «Da vi byttet system ville vi ha noe som var enklere å administrere for de ansatte i resepsjonen hos oss, da det er de som gjør mesteparten av det praktiske rundt betalingsautomaten», sier Borgen.

Viktig med gode og praktiske løsninger

Da Stasjonsgata Legekontor begynte å se etter andre betalingsløsninger kom de i kontakt med Microlog gjennom en anbefaling fra journalsystemet deres, WebMed. Microlog ble til slutt det naturlige valget, blant annet fordi Microlog og WebMed kunne integreres på en god og enkel måte. «Systemet er lett for pasientene å bruke, samtidig som det er enkelt for oss å administrere digitalt, gjennom for eksempel å sende ut krav, trekke tilbake krav og korrigere summer», forteller Borgen.

Et system som er enkelt å administrere selv

Legekontoret forteller at de er spesielt fornøyde med integrasjonen mellom betalingsløsning og journalsystemet, da den gjør at alt fungerer bra i datasystemet deres. I tillegg til funksjonaliteten knyttet til selve betalingsløsningen forteller Borgen at de også har hatt god opplevelse med support fra Microlog. «Vi var blant annet i kontakt med dem i oppstartsfasen, og hadde god erfaring med det, men vi gjør det meste selv. Det har vært mye mindre kontakt med support nå, enn hva det var med vår tidligere leverandør», sier Borgen. Videre forteller hun at de setter pris på at systemet er enkelt å administrere, og at de selv kan fikse det aller meste i portalen deres. Også de ansatte i resepsjonen har god erfaring med systemet, og forteller at de har vært veldig fornøyde med Microlog sin support de gangene de har vært i kontakt med dem.

Legg igjen en kommentar