Det er nå tre år siden Microlog ble en del av helsemarkedet, gjennom sine praktiske betalingsløsninger for legesentre. Salgssjef Helse hos Microlog, Mariann Sunde, forteller at det har vært en spennende og lærerik tid for dem etter at Microlog sin helseautomat kom på markedet
«Vi har i dag mange fornøyde kunder. Vi har flere integrasjoner mot elektronisk pasientjournal på vei, i tillegg til våre nåværende partnere, Webmed og Infodoc», sier Sunde.
I tillegg til å gjøre hverdagen lettere for ansatte ved legesentre, setter Microlog også fokus på at pasienten skal ha en så god opplevelse som mulig når de benytter seg av Microlog helseautomat. Dette fokuset kommer blant annet frem gjennom at kunder kan velge det betalingsalternativet som passer best for dem.
«Pasientene som benytter vår løsning kan velge å betale for sin konsultasjon med de fleste betalingsløsninger, som Vipps, Google Pay, Apple Pay, tæpping, faktura eller kredittkort», forteller Sunde.
Microlog tilbyr også å kjøpe fakturaer for legekontorene, via deres partner Arvato. I praksis betyr dette at legekontorene vil få betalt for tjenesten de har utført uavhengig av om pasienten gjør opp for seg etter konsultasjonen eller ikke. En løsning som dette gjør at legesenteret er sikret en stabil og forutsigbar økonomi. Microlog tilbyr også et utvalg forskjellige betalingsløsninger for behandlerne selv.
«Du som behandler kan velge både betalingsautomat, MicroPay, som er mobilbetaling, og vi kan snart også tilby en Android løsning», deler Sunde.
I tillegg til funksjonaliteten som er nødvendig for å administrere selve pasientbesøket, kan brukere av Microlog også benytte deres portal for enkelt å søke opp fakturaer, slette fakturaer, gjøre dem gebyrfrie, sende og slette Vipps krav, utsette fristen på en Vipps-betaling samt skrive ut eller eksportere komplette rapporter.

En løsning med kunden i fokus har gjort at Microlog har opparbeidet seg flere fornøyde kunder, som benytter seg av deres helseautomat for å lette arbeidshverdagen. En av disse fornøyde kundene er Gynekologene på Kolbotn.
«De er helt supre på oppfølging, noe som gjør oss helt trygge på at dette var et riktig valg. Vi opplever at dette er både tids- og arbeidsbesparende for alle involverte, det er mye enklere, og det er i tillegg hyggelige folk å samarbeide med», sier gynekolog Kristin Lyng.