Hverdagen på et legekontor kan være svært hektisk. Det er mange som ønsker hjelp, mye som skal gjøres og mange betalinger å holde styr på. Microlog sin helseportal og betalingsløsning lar leger og legesekretærer spare kostbar tid, gjennom blant annet å enkelt kunne gjøre oppslag i pasientbetalinger.
«Dette er en portal som er knyttet opp mot Micrologs betalingsløsninger, både betalingsautomat og MicroPay (mobilbetaling). Leger og helsesekretærer benytter den for å finne en kvittering, kreditere en faktura, eller slette fakturagebyret», forteller Mariann Sunde, som er Salgssjef Helse hos Microlog.
En løsning som er enkel å bruke
For brukere av systemet betyr dette at de enkelt kan søke opp fakturaer, slette fakturaer, gjøre dem gebyrfrie, sende og slette Vipps krav, utsette fristen på en Vipps-betaling samt skrive ut eller eksportere komplette rapporter. Sunde forteller at de særlig ser fordelen med administrasjon av betalinger gjennom Vipps, da dette benyttes oftere og oftere i deres betalingsløsning.

Løsningen er enkel å bruke, og det er veldig intuitiv hva du skal gjøre. Man kan søke på takstkoder, fødselsnummer eller pasientens navn. og deretter gjøre de endringene du vil», sier Sunde.
I tillegg til å administrere betalinger lar Microlog sin betalingsløsning kunder kjøre ut avanserte rapporter per lege på et legekontor. Dette innebærer blant annet at legekontoret kan hente ut månedsrapporter, og regnskapskontoret kan hente inn rapporter for å kjøre regnskapet.
Selvadministrasjon gir større frihet
Sammenliknet med alternative løsninger på markedet er Microlog sin helseportal selvadministert. Endringer kan gjennomføres og administreres selv, samtidig som god support er alltid tilgjengelig om man skulle trenge det. Dette gjør at du som bruker, slipper å vente i telefonkøer for å bruke løsningen.
«Vi har et spesielt fokus på helsesekretærene, da de som regel er i frontlinjen, og at de kan lette sin hverdag med å gjøre disse endringene selv», sier Sunde.