LETTVINT FOR ALLE PARTER

Micrologs nyeste samarbeidspartner er A-Medi, en privat spesialistklinikk med fokus på helhetlige helsetjenester, med beliggenhet i Asker utenfor Oslo. Rett over påske fikk de installert to betalingsterminaler fra Microlog, noe som har hatt mye å si for både effektivitet og pasientomsorg i virksomheten deres.


ET SYSTEM ALLE VINNER PÅ

– Vi har ikke hatt betalingsterminal tidligere, forteller Dina Grinde, daglig leder, lege og medeier av A-Medi. Hun forklarer videre at bedriften hadde oppfatningen at personlig service med betaling hos legesekretæren i resepsjonen var bedre for deres pasienter. Men sekretæren kan være opptatt, med å ta blodprøver, eller betjene pasienter i telefonen. I tillegg kan flere være ferdig hos legen samtidig.

Etter hvert så Dina og hennes kolleger at dette var en dårligere service enn å tilby pasientene deres å betale gjennom automatiske terminaler. Nå slipper man å vente i kø foran resepsjonen.


SMIDIG LØSNING I TO ETASJER

En annen grunn til at A-Medi bestemte seg for å installere betalingsterminaler, var en utvidelse av kapasiteten på klinikken, med flere leger fordelt på to etasjer, i motsetning til tidligere da de hadde færre kontorer fordelt i en etasje.

– Vi trengte to betalingspunkter, slik at pasientene skulle slippe å gå frem og tilbake mellom etasjene.

Som en følge av utvidelsen sto valget mellom å ansette enda en legesekretær, eller tenke nytt ved å installere to betalingsterminaler. Pasientene kan fremdeles betale i resepsjonen hvis du ønsker det, men nå er oppfordringen å bruke automatene.

– Dette er mye mer lettvint for alle parter, vektlegger Dina.

FIKK ANBEFALT MICROLOG

Dina forteller at erfaringen og samarbeidet med Microlog er veldig bra, og fungerer fint. De fikk anbefalt Microlog av sin leverandør av journalsystem for helsespesialister.

– Vi er avhengig av at betalingssystemet samarbeider med journalsystemet, og Micrologs automater snakker med vårt journalsystem på den rette måten.

Leverandøren kunne fortelle A-Medi at Microlog er et ordentlig og pålitelig firma som leverer det de lover. Og kunne tilby akkurat de tjenestene klinikken var ute etter.

– Selv om vi er en helprivat klinikk, er vi også leverandører blant annet innen hjerteutredning og ortopedisk kirurgi i forhold til fritt behandlingsvalg, som innebærer avtaler med det offentlige helsevesenet.

Systemet til Micrologs automater legger til rette for betaling av egenandel i denne sammenhengen.

FORNØYD MED FINESSER OG FORDELER

Dina forteller fornøyd at betalingsautomatene er plassert på venterommet i hver etasje. De er hvite og diskré, de tar ikke så mye plass, og på skjermen gjør A-Medi seg synlige med logo.

– Det ser pent og dekorativt ut, og gir automaten et personlig preg. Med logoen blir de en del av interiøret. Og fremfor alt er de enkle å benytte.

Dina forteller at klinikken fortsatt ikke har fått et eneste spørsmål om hvordan man skal bruke dem. I tillegg er det veldig besparende ressursmessig for de som jobber på klinikken. Det frigjøres også mer tid i løpet av arbeidsdagen, forteller Dina.


– Hos oss hender det ofte at arbeidstiden til legesekretæren er over og at vedkommende har gått hjem før den siste pasienten er kommet ut fra legen. Da kan pasienten bare gå direkte til betalingsautomaten.


På sikt vil automaten innbefatte en ankomstregistering, der den markerer at pasienten har kommet til den avtalte timen. Denne funksjonen blir aktivert straks journalsystemet gir støtte for det til Microlog sine systemer. Da vil pasientene slippe å stå i kø i resepsjonen, og vente på betjening.

– Så i sum er ordningen svært tids- og ressursbesparende, og vi er svært fornøyde, både med samarbeidet og tjenestene Microlog har levert hos oss, avrunder Dina.


Mariann, salgssjef for helse i Microlog, forteller at de er svært opptatt av god support til våre kunder. De jobber etter en etisk modell, der legen selv bestemmer pengeflyten, og hvor alt går direkte til deres egen konto.

Spesielt er fokuset på helsesekretæren, da det som regel er de som er i frontlinjen. Det finnes mulighet for oppgjør rett til konto innen 24 timer, og det er enkelt å slette og endre faktura og krav på Vipps. Pasienten kan velge å betale sin konsultasjon gjennom Vipps, kort eller faktura, og et effektivt rapport-system legger til rette for oversikt og behandling av enhver faktura, samt tilgang på komplette rapporter.

– Vi er veldig opptatt av fornøyde kunder og tar etiske hensyn i forhold til pasienten og legesenteret. Våre mange gode referanser er vårt viktigste argument.

Vi ønsker A-Medi hjertelig velkommen til oss!

Legg igjen en kommentar